Konsumkasse

När jag gick i åttan gick det världens snyggaste och sexigaste kille i nian! Enligt mig alltså, mina kompisar tyckte inte han var snygg alls... Jag tyckte att han såg ut som min idol i mitt favorit rockband, det gjorde han verkligen. Sakta men säkert närmade jag mig. Det knöt sig i min mage när jag såg honom i korridorerna och jag försökte göra så att han såg mig när vi var i samma rum. Jag var riktigt förälskad. Till slut vågade jag skriva en lapp som jag tänkte lämna i hans sko (observera att detta utspelade sig i grundskolan), men jag vågade inte så min kompis fick göra det. Det ena ledde till det andra, vi pratade med varandra på Internet och till slut även i skolan. En dag umgicks vi även efter skolan! Jag var riktigt glad och trodde det knappt var sant! Jag fick min drömkille.


Sen kom bomben, han skulle flytta. Han flyttade därifrån innan vi ens kommit någonstans, vi blev inte ens ihop. Jag blev förtvivlad men kunde inte glömma honom. Åren gick och vi hade kontakt på Internet och telefon. Det gick tre år och vi bestämmer oss för att han ska komma hem till mig. Han går alltså med på att resa över hela Sverige bara för att träffa mig. Mina förhoppningar var höga men ändå inte, vad kunde ha hänt på tre år?


Mycket skulle det visa sig. Jag möter honom på stationen. Där står han med samma tröja han hade i nian. Risigt, tovigt och ovårdat långt hår. Det var som om han inte använt schampo och borste eller balsam på flera månader. Han luktade lite underligt. Han hade bytt dialekt till den de pratar där han bor, dvs en väldigt bonnig dialekt. Han hade blivit en riktig lantis! Men det värsta var ändå att han inte hade någon väska, det enda han hade med sig bar han i en Konsumkasse! Ingen kasse från Coop utan från Konsum. Där kunde jag se att det inte fanns några ombyteskläder, en avslagen stor cola flaska och en massa annat konstigt.


Mycket kan hända på tre år. Jag lärde mig att ibland är drömmen om en annan person mycket bättre än verkligheten. Jag önskar att jag inte hade träffat honom utan behållit drömmen om min drömkille från grundskolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0